Als ondernemer ga je iedere dag nieuwe uitdagingen aan. Je wilt zorgen voor tevreden klanten en daarom is goed luisteren van grote waarde. Product reviews kunnen daarvoor van grote waarde zijn. Daarom wil je ze graag hebben? De vraag is alleen: hoe begin je met reviews verzamelen? Het is belangrijk dat je weet hoe je dit aanpakt. Daarom hebben we enkele tips voor je. Zo kan je zorgen dat je het beste uit je mogelijkheden halen.
Pak je kansen
Het is slim om altijd in gesprek te blijven met de klant. Je wilt altijd weten wat zijn of haar mening is. Wanneer ze heel positief of heel negatief behandeld zijn, dan zullen ze sneller een review zelf schrijven. Is de ervaring meer gemiddeld, dan moet je ze aanmoedigen. Feedbackcompany.nl kan jou hierbij helpen. Door hier achteraan te gaan, kan je zorgen dat je veel meer informatie inwint. Ook is dit goed voor je reputatie omdat je veel authentieke meningen toont. Dit trekt mensen aan.
Een goede uitnodiging
Goed timen is essentieel als het om reviews gaat. Dit is per onderneming wel een ander moment. Dit hangt namelijk af van wanneer je verkoopt of de dienst levert. Wanneer je stofzuigers verkoopt, dan wil je de klant eerst de stofzuiger laten uitproberen. Heb je een restaurant, dan wil je de mening het liefst direct na de maaltijd, wanneer de herinnering nog vers is horen. Dit moet je dus goed aanvoelen om maximaal resultaat te boeken.
Eerlijkheid bieden om eerlijkheid te krijgen
Het is voor jou belangrijk om goede reviews te verzamelen. Wees daar dan ook eerlijk over naar je klanten. Bedank de klanten voor de aankoop als je ze uitnodigt voor de review. Vertel waarom je dit doet. Op die manier maak je de kans groter dat je een eerlijke review met goede feedback krijgt. Dit kan jou helpen om jouw bedrijf, product en dienst te verbeteren. Wanneer je hier eerlijk over bent en de klant vertelt wat je zoekt, dan is het goed mogelijk dat je ook de juiste feedback krijgt. Zo kan je bijvoorbeeld zorgen dat jouw reputatie beter wordt. Vertel de klant dan dat je dit doet om meer tevreden klanten te krijgen. Bijvoorbeeld op het gebied van service. De klant die de review schrijft, kan op die manier ook het gevoel krijgen dat de review ook iets bijdraagt. Dit is ook van grote waarde.
Ons helpen met bloggen of tips hoe wij verder kunnen groeien? Neem dan contact met ons op.