Het geven van een mooi geschenk aan medewerkers lijdt uiteraard in de meeste gevallen tot extra tevredenheid. Iets wat je als werkgever graag wil bereiken. Maar een geschenk kan daarnaast heel goed zijn werk doen als origineel promotiemateriaal. Je geeft dan natuurlijk geen reclamefolder weg, maar een mooi stukje branding toegepast op de juiste geschenken is een sterk onderdeel van je marketingmix. In dit artikel vertellen wij je waarom je een gepersonaliseerd blik cadeau zou moeten doen!
Branding op geschenken
Je kunt je geschenken onderdeel maken van de branding van jouw organisatie. Laat jouw merk, organisatie of bedrijf terugkomen in de geschenken die je weggeeft. Gebruik dezelfde huisstijl, zorg voor herkenbaarheid. Draag hetzelfde gevoel over via jouw geschenk, als via andere communicatie. Extra exposure dus via het geschenk. Maar wanneer je kiest voor geschenken die je kuntpersonaliseren, geef je nog een extra dimensie aan het cadeau dat je aan je medewerkers geeft. Het wordt persoonlijker, en het verbindt medewerkers met jouw bedrijf.
De voordelen van een geschenkblik
Een gepersonaliseerd blik. In eerste instantie spreekt het misschien nog niet echt tot de verbeelding. Want was is het eigenlijk? Er zijn vele soorten blikken die je wellicht vaker tegenkomt dan je denkt. Bijvoorbeeld een theeblik, waar theezakjes in opgeborgen worden. Er zijn ook luchtdichte blikken voor losse thee. Of koekblikken waar koekjes in bewaard worden.
Bedrukte blikken hebben doorgaans de functie om iets in te bewaren. Wanneer je een gift weggeeft hebben ze hierdoor een ‘bewaarwaarde’. Ze kunnen nadat de inhoud op is nog eens gebruikt worden dat is bijna altijd het geval. Blikken zijn in die zin dus duurzame geschenken.
Door een mooi blik te vullen kun je geschenken in alle richtingen bedenken. Koekblikjes met heerlijke roomboterkoekjes, verfblikken met paaseitjes, kleine blikjes met frisse muntjes. Noem maar op.
Exposure door personalisering
Wanneer je zo een geschenkblik voorziet van een bedrukking, een personalisering, kun je langblijvende exposure creëren. Voorzie het blik van een mooie bedrukking, waarin jouw merk, organisatie of bedrijf subtiel of minder subtiel naar voren komt. Belandt het blik daadwerkelijk op kantoor op het bureau, of zelfs bij iemand thuis omhergebruikt te worden, dan zit je gebakken. Jouw merk, organisatie of bedrijf blijft lang zichtbaar!
Kortom, wil je écht opvallen bij jouw klanten en relaties en hen verblijden met een origineel relatiegeschenk? Geef dan een gepersonaliseerd blik cadeau en zorg ervoor dat je niet snel vergeten wordt. Lees ook het volgende artikel over visual merchandising.