Tel maar op
We gaan er allemaal graag een dagje op uit. Lekker wat eten in een restaurant of een warm bakkie doen in een café. We denken er verder niet zo bij na en overhandigen na afloop heel gemakkelijk onze betaalpas. Hierbij verwachten we natuurlijk dat het bedrijf waar we deze diensten verkrijgen precies weten wat ze doen. Het is gelukkig al een tijdje geleden dat alles met de hand opgeteld moest worden en dat we uit ons hoofd het totaalbedrag bij elkaar moesten zoeken. Tegenwoordig maken de meeste bedrijven gebruik van een technologisch geavanceerd kassa systeem.
Een systeem voor ieder bedrijf
De kassasystemen voor de horeca komen in verschillende uitvoeringen en kunnen met speciale software zo ingesteld worden dat ze het beste passen bij het soort bedrijf waar ze gebruikt gaan worden. Niet alleen de horeca, maar ook vele andere bedrijven kunnen gebruik maken van zo’n handig kassa systeem. Een attractiepark, een zwembadreceptie of zelfs de sportkantine kan heel veel profijt hebben van zo’n makkelijk systeem.
Tip: Kassasysteem horeca kopen die je zaak op voorsprong zet?
De aanschaf van zo’n kassa systeem kan op de lange termijn veel werk schelen. Er zijn geen losse papiertjes en briefjes nodig die bijhouden wat iedere klant aanschaft en het systeem kan heel gemakkelijk alles bij elkaar optellen. Vele systemen geven ook de mogelijkheid om menu opties op te slaan, zodat de enige handeling het vinden en aanklikken van de menukeuze is. Door nieuwe technische snufjes kun je in een restaurant of café er zelfs voor kiezen om een plattegrond overzicht te hebben. Tafels krijgen een nummer en op het scherm is zo eenvoudig te zien welke klanten waar zitten en wat ze besteld hebben. Zo kunnen de vele werkprocessen versneld en vergemakkelijkt worden, zelfs zonder bijscholing. Het kassa systeem werkt heel intuïtief en kan snel aangeleerd worden, zelfs aan mensen die er maar af en toe gebruik van maken.
Uitgelicht: POS systeem horeca onmisbaar in elke horecazaak
Basisfuncties en speciale extra’s
De kassa systemen hebben alle benodigde functies die al langere tijd gebruikt worden. Ze geven een overzicht van de menu opties die mensen kunnen kopen, ze houden bij welke klant wat besteld en kunnen dan uiteindelijk heel gemakkelijk het totaalbedrag laten zien en deze met de klant afrekenen. Naast deze basisfuncties zijn er ook een aantal extra functies die het werk makkelijker kunnen maken. Het overzicht van een plattegrond, het ontvangen van bestellingen en zelfs een einde dag overzicht van alle transacties verkrijgen zijn allemaal functies die het bedrijf kunnen helpen en het werk van de medewerker wat kunnen vereenvoudigen.