Of u nu een manager bent van een grote corporate of juist eigenaar van een kledingwinkel, u wilt uw doelgroep effectief kunnen benaderen. In het geval van de kledingwinkel zal deze doelgroep bestaan uit het winkelende publiek. Bij het grote bedrijf kan de doelgroep van u als manager juist bestaan uit de vertegenwoordiger van een belangrijke relatie die u aan wilt spreken als ze op bezoek komt bij het kantoor. Met narrowcasting kunt u in beide gevallen de juiste boodschap communiceren naar uw doelgroep. Om narrowcasting in te zetten voor uw organisatie heeft u allereerst degelijke hardware nodig (een tv en in sommige gevallen een ondersteunend kastje) en daarnaast ook narrowcasting software waarmee u de boodschap kunt samenstellen, wijzigen en personaliseren. Lees hieronder meer over narrowcasting software en narrowcasting hardware.
De hardware
Om de boodschap te kunnen tonen aan het publiek is allereerst een geschikt beeldscherm nodig. Een televisie leent zich hier het beste voor omdat de prestaties van een televisie zich betere lenen voor het visueel weergeven van boodschappen die langdurig worden getoond. Computerschermen zijn hier doorgaans minder voor geschikt. Sommige merken bieden televisieschermen die direct gereed zijn voor narrowcasting. Deze televisietoestellen zijn dan direct uitgerust met een besturingssysteem waar de narrowcasting software op kan draaien. Mocht u willen weten of uw televisieschermen direct geschikt zijn voor narrowcasting? Neem dan contact op met een narrowcasting specialist.
Als het tv-scherm niet direct geschikt is voor narrowcasting, dan is er een kastje nodig waar de narrowcasting software op kan draaien. Dankzij het kastje hoeft u geen nieuwe televisie aan te schaffen.
De software
Om de boodschappen te beheren en de boodschap te publiceren op het scherm is er een stukje software nodig. De specificaties van de software zijn afhankelijk van de partner waar u de software afneemt. Bij het kiezen van een partner is het belangrijk dat de software actief beheerd wordt. Uitbreiding van de specificaties is belangrijk om uw uitingen up-to-date te houden. Bovendien is het in de eerste periode belangrijk dat u een beroep kunt doen op de support van de leverancier. Bij het maken van de uitingen zult u misschien aanlopen tegen uitdagingen bij het samenstellen van de campagne of bij het meten van de resultaten.
Verschillende schermen beheren
Wanneer u op meerdere locaties digital signage in wilt zetten, dan is het belangrijk dat u vanaf één punt de uitingen kunt beheren. De boodschappen kunnen dan lokaal gesegmenteerd worden. Ook kunt u bij sommige narrowcasting software autorisaties uitgeven aan lokale managers. Deze managers zijn dan verantwoordelijk voor de uitingen op hun locatie. Uiteraard kunt u wel zelf zien hoe actief deze uitingen worden beheerd en ingrijpen wanneer de reclame boodschap niet in overeenstemming is met het beleid dat door uw organisatie wordt gevoerd.