Gaat u binnenkort uw nieuwe kantoor inrichten of het bestaande kantoor herinrichten? Dan zijn er een aantal factoren waar u rekening mee moet houden. Zo zijn er een paar zaken die uw werkomgeving kunnen verbeteren en ook items die noodzakelijk zijn voor op kantoor. In dit artikel vertellen we meer over 5 zaken die niet mogen ontbreken op kantoor.
1. Het juiste licht
Een goed verlichte werkplek draagt bij aan een positieve werkhouding. Het is belangrijk dat de hoeveelheid licht aangepast kan worden en dat het licht niet voor vervelende schaduwen zorgt. Schaduwen kunnen namelijk de ogen van de medewerkers irriteren. Extra tip: kies voor lichte muren in plaats van muren met drukke kleuren. Ook de kleuren in de ruimte hebben invloed op ons gedrag.
2. Ergonomische kantoormeubels
Wie op een comfortabele manier wilt werken, moet rekening houden met het uitkiezen van geschikte kantoormeubels zoals een afstelbaar bureau of een geschikte bureaustoel. Wilt u geen werk gerelateerde gezondheidsklachten oplopen? Kies dan voor ergonomische kantoormeubels zodat u geen last krijgt van pijn in de knieën, rug of handen.
3. Een EHBO-koffer
Natuurlijk zijn functionele kantoormeubels en fijne verlichting onmisbaar op kantoor, maar er zijn ook een aantal zaken die je een plekje op kantoor móet geven. Denk bijvoorbeeld aan een EHBO-koffer. Om er zeker van te zijn dat de EHBO-koffer voldoet aan de eisen is het belangrijk om de inhoud regelmatig te controleren. Dit kunt u het best doen met behulp van de handige checklist van EHBO-koffer.nl.
4. Een brandblusser
Ook een brandblusser is onmisbaar op kantoor. De veiligheid van de werknemers is, ook in het geval van brand, het belangrijkst. Hoeveel brandblussers en welke soorten brandblussers u nodig heeft is afhankelijk van de grootte en de indeling van het bedrijfspand. Goed om te weten: brandblussers kunt u het best plaatsen op goed bereikbare plekken én plekken waar vaak een brand uitbreekt, zoals in de bedrijfskeuken.
5. Voldoende opbergruimte
Het wordt vaak onderschat hoeveel kantoorartikelen, documenten en papieren er worden gebruikt op kantoor. Om zo goed mogelijk te kunnen werken is het belangrijk om deze items netjes op te kunnen bergen. Het werken aan een rommelig bureau is immers niet efficiënt en oogt ook nog eens onprofessioneel. Zorg ervoor dat er voldoende opbergruimte aanwezig is op kantoor. Denk bijvoorbeeld aan het aanschaffen van handige ladekasten of juist een grote werkkast. Om nog meer overzicht te creëren kan ook gebruik gemaakt worden van gelabelde dozen en brievenbakken.
Welke zaken zijn voor u onmisbaar op kantoor?