De marketingstrategie van veel bedrijven heeft dankzij de opkomst van alle dingen die online en mobiel zijn een enorme verschuiving gezien. Een zakelijke Facebook pagina aanmaken en bijhouden, tweeten over allerlei nieuws uit de branche, en pushmeldingen met aanbiedingen naar klanten sturen. De kanalen die we tegenwoordig gebruiken om met leads en klanten te communiceren, veranderen continue.
Al deze moeite voor naamsbekendheid en positieve reputatie is natuurlijk niet voor niets. Want een succesvol, gevestigd merk is onmiddellijk herkenbaar, geliefd en wordt door zijn klanten gekoesterd. Soms zelfs over de hele wereld.
Niet alleen online adverteren
Dit betekent echter niet dat je enkel maar in Instagram of Facebook advertenties moet investeren. Elk advertentiekanaal heeft per slot van rekening een uniek publiek. Dus moet je de kanalen kiezen waar jouw ideale klanten het grootste deel van hun tijd doorbrengen.
Offline marketinginspanningen zijn daarbij ook nog steeds overtuigend. Uit onderzoek is bijvoorbeeld gebleken dat ongeveer zeven op de tien bestuurders aankoopbeslissingen tijdens het autorijden nemen.
Mond-tot-mondreclame is daarnaast nog steeds de meest effectieve manier om vertrouwen en bekendheid bij klanten op te bouwen. En deze offline reclame leidt ook vaak tot online activiteiten.
Maak gebruik van autoreclame
Een effectieve en kostenefficiënte manier om de naamsbekendheid van jouw bedrijf te maximaliseren is door van autoreclame gebruik te maken. Het is namelijk een prima manier om de naam en boodschap van jouw bedrijf over te brengen. Bijzondere autostickers laten maken met een boeiende afbeelding, zal immers zeker een belangrijke rol spelen bij het genereren van een buzz rond jouw bedrijf en het aantrekken van nieuwe klanten.
Verrassende autoreclame wordt langer onthouden
Alleen al door met jouw bedrijfsvoertuig(en) door de stad te rijden en je dagelijkse routines uit te voeren, kun je zo duizenden indrukken achterlaten. Het is bewezen dat potentiële klanten de verrassende autoadvertenties die ze onderweg zien zelfs veel beter onthouden dan de meer traditionele vormen van reclame.
Wees grappig of creatief met de autoreclame die je laat plaatsen. Je kunt bijvoorbeeld enthousiasme opwekken door de voordelen van jouw product of dienst te tonen die jij de mensen te bieden hebt terwijl je voorbij rijdt.
Een eenmalige aankoop die lang meegaat
Eén van de aantrekkelijkste voordelen van autoreclame voor jouw bedrijf is dat het een ‘eenmalige’ aankoop is. In tegenstelling tot de digitale advertenties waarbij je doorgaans iedere dag weer voor vertoningen of conversies betaalt, is dit iets waarvoor je vooraf een vaste prijs betaalt en deze vervolgens vergeet totdat deze vervangen moet worden. Een reclame vinylfolie op een voertuig kan ongeveer 5 jaar of langer meegaan, afhankelijk van hoe goed er voor wordt gezorgd.
Autoreclame: een subliem idee
Met enkel vaste kosten vooraf, weinig tot geen onderhoud en een constante zichtbaarheid terwijl jij op pad bent, is verrassende autoreclame een uitstekende methode om nieuwe klanten aan te trekken. Des te meer jij ermee op de weg bent, of je in de buurt van gebieden parkeert waar jouw ideale klanten zich bevinden, des te beter jouw rendement op deze investering zal zijn.
In combinatie met andere marketingstrategieën kan dit ‘mobiel’ adverteren absoluut helpen om de lokale bekendheid en naamsbekendheid te vergroten. Vooral voor veel kleine bedrijven die meer bekendheid nodig hebben, is dit in de meeste gevallen een subliem idee om het kantoor te laten groeien.