Wil jij graag voor jouw organisatie een online community opzetten? Dan is dit een ontzettende verstandige keuze. Niet alleen omdat je op deze manier een grote groep mensen met dezelfde eigenschappen en interesses bij elkaar hebt, maar ook om ervoor te zorgen dat je een stuk efficiënter te werk kunt gaan. Zo hoef je namelijk niet met hagel te schieten, maar kun je met een scherp vizier aan de slag. Het grote voordeel van een online community, is dat het veel laagdrempeliger is, dan wanneer je het fysiek doet. Zo spreek je overigens ook mensen aan die ver buiten je omgeving woonachtig zijn, waardoor de kans op een flinke groei natuurlijk vele malen groter is.
De voordelen van een community
Door een community voor op te starten, zorg je ervoor dat je een stukje echte verbondenheid creëert. Mensen voelen zich namelijk vaak een stuk meer betrokken, dan wanneer het afstandelijk en vooral zakelijk gehouden wordt. Een online community is dus een goede eerste stap om het contact vanuit jouw organisatie een stuk toegankelijker en ook informeler te maken.
Je hoort ergens bij
Er zijn ontzettend veel mensen die dagelijks met het gevoel opstaan dat ze er niet toe doen. Dat ze nergens bijhoren en dat ze alleen zijn. Door zich aan te sluiten bij een community hebben ze ineens het gevoel dat ze ertoe doen. Dit maakt het dat deze mensen zich een stuk zelfverzekerder voelen, vooral wanneer het online is. Fysiek is vaak toch nog een beetje eng, waardoor dit een goede eerste stap voor ze is om te werken aan hun eigen persoonlijkheid.
Vertrouwen
Door een community rondom je organisatie op te laten bouwen voor Nieuw-initiatief.nl, zal je merken dat je klanten zich veel meer betrokken voelen bij je, waardoor ook het vertrouwen stijgt. Je kunt je namelijk wel voorstellen hoe frustrerend of het is dat wanneer je een vraag hebt je eerst de telefoon moet pakken om vervolgens na een tijdje in de wacht te hebben gestaan de vraag te kunnen stellen. Door een online community is dit verleden tijd. Zo kun je je vraag op een forum stellen en kunnen ook andere mensen je antwoord geven. Naast de medewerkers zelf, kan het dus heel goed zijn dat jij wordt voorzien van een passend antwoord op je vraag vanuit een ander persoon en niet eens door een medewerker zelf.